Лозунг дня

Учиться никогда не поздно!!!

"Освіта Бердянщини -2016"

                                     Відділ освіти, молоді та спорту
Бердянської районної державної адміністрації




                             Створення умов для вільного розвитку особистості школяра шляхом залучення до різноманітних видів творчої діяльності.
                                                          

                                                             Із досвіду виховної роботи
                                                                                Сипченко Наталії Миколаївни
                                                             вчителя початкових класів,
                                                             вищої категорії з педагогічним           
                                                             стажем  35роки
                                                              Луначарської  загальноосвітньої
                                                             школи IIII ступенів
                                                              Бердянського району
                                                              Запорізької області

                                              

                                                     Бердянський район     2015 рік




    Сьогодні в нашому суспільстві йде процес переосмислення ідей, теорій, історичних фактів, але морально-правові цінності в житті людини і суспільства залишаються незмінними: Добро, Милосердя, Співчуття, Патріотизм, Взаємодопомога, Совість, Честь, Любов. Тому основною метою моєї виховної роботи я  вважаю виховання та розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка  готова до творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві.
    Взявши першокласників, я з перших днів працюю над формуванням й розвитком дружнього дитячого колективу та його виховними можливостями. У рішенні цієї виховної мети я керуюсь інтересами і проблемами учнів, прагну до того, щоб школа була не лише місцем навчання, а й улюбленим місцем повноцінного духовного життя. Для кожного учня я стараюсь створити необхідні умови для виявлення  його індивідуальності , вчу основам культури спілкування та побудови міжособистісних стосунків, сприяю згуртованості класного колективу, духовному збагаченню особистості, виявленню кращих загальнолюдських рис: доброти, чуйності, прагнення робити.
    Дбаючи про майбутнє моїх  учнів, стараюся засівати  в дитячих душах любов, повагу, людяність, віру в себе, в добрих людей, щоб надалі їм було легше соціально адаптуватися в суспільстві. Це дуже складна і відповідальна справа. Вона потребує щоденної роботи, контролю, великої відданості й глибокої поваги до своїх вихованців.
    Головні завдання праці з дітьми спрямовані на виховання любові до Батьківщини, до рідного краю, української мови, родини, а також на розвиток самокритичності та самостійності. Народна мудрість говорить, що всі перемоги починаються з перемоги над собою, і ми постійно повинні працювати над собою, шукати нових методів виховання, залучати дітей до справи, до досягнення кінцевої мети.
     Спираючись на методичну, науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом на шкільних семінарах класних керівників, за допомогою вивчення сімей учнів мого класу, я означила форми та методи виховної роботи, які необхідні для втілення цілей та задач, які сформульовані як пріоритетні у моїй виховній роботі. Наразі, я використовую сучасні форми роботи класного керівника,які  дійсно мають позитивний вплив на виховний процес:
    Інформаційно-масові (колективні) - поїздки  у музеї, історичні місця, суспільно вагомі проекти ( зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, воїнами-інтернаціоналістами), художньо-естетична діяльність(конкурси малюнка),участь у  шкільних та районних конкурсах, класних та шкільних святах,  спортивних змаганнях, колективна творча справа (КТС) (жива газета, випуск газети, свято-презентація, усний журнал та інше), школа етикету,виставка-конкурс, колективне ігрове спілкування, похід, спартакіада, трудовий десант.
    Інтегративні та групові форми: диспути, інтелектуальні ігри, КВК
    Індивідуальні форми: бесіди, консультації, зустрічі з батьками при розв’язуванні важких життєвих ситуацій, спільні бесіди з вчителями - предметниками.Все частіше у своїй роботі застосовую нетрадиційні форми роботи, такі як уроки, проведені батьками, захист проектів тощо.
    Один із напрямків виховної роботи - це ціннісне ставлення вихованців до себе . Виховними досягненнями цього напрямку є - усвідомлення власної індивідуальності, неповторності; виховання самоповаги; формування емоційної культури; навичок самотворення, прагнення до ідеалу. Для цього я провела бесіди  та тренінги за темами: "Яка людина заслуговує  на  повагу інших", "Ким бути і яким бути",  "Світ моїх захоп­лень",  "Фізична краса не постійна, а духовна вічна , "Мій ідеал",  "Бережи честь змолоду",  "Як стати лідером ".

    Виховуючи ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей, ставлю за мету довести, що найвища цінність - це: здоров’я, батьки, сім’я, родина, друзі. Вчу культурі спілкування і мовленнєвому етикету; формую навички співжиття у колективі, готовність нести відповідальність за свої вчинки, неприйняття агресії і насильства.
Для досягнення поставленої мети ми з учнями приймаємо участь в шкільних спортивних змаганнях і конкурсах. На класних годинах обговорюємо правила особистої  гігієни,  харчування,  режиму дня. Проводжу бесіди: "Шкідливі звички та здоров’я.”, "Що таке СНІД", "Я і моя родина", "За правилами етикету". Вже стало традицією усією шкільною родиною поздоровляти із святом 8 березня мам і бабусь. А на День українського козацтва разом з хлопчиками змагаються тата і дідусі
    З перших днів шкільного життя вчу  ціннісному ставленню до праці.Цими кроками є участь у чергуванні по класу та по школі, операції «Збережи книгу», «Збережи меблі», трудові десанти (прибирання та благоустрій  пришкільної території) Мною проводяться бесіди на класних годинах: «Працюємо разом, радіємо разом», «Основи економії та бережливості», , «Світ професій».
    Виховними досягненнями у ціннісному ставленні до природи я вважаю:навички безпечної поведінки в природі ,  формування екологічної культури, відповідальне ставлення до природних ресурсів і багатств; ощадливе використання енергоносіїв; потреба в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності. Учні із задоволенням приймають участь у акціях « Збережи ліс – збери макулатуру», у туристичних походах та змаганнях, у туристичних поїздках разом із батьками до Національного заповідника «Асканія-нова».  Найбільш талановиті у малюванні учні щорічно приймають участь у конкурсі малюнку «Збережи ліс». Проводяться бесіди: "Уроки Чорнобиля", "Збережемо чистоту водних просторів наших!", "Бережіть рідну природу!", "Бережіть ліс — легені планети!". "Мальовничий мій край».
      Виховуючи ціннісне ставлення до культури і мистецтва, я намагаюсь сформувати у учнів  потреби у спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності. При цьому  я спостерігаю невпинний зріст у більшості учнів пізнавального інтересу до мистецтва, художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення та поведінки, здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері.Багато учнів почали відвідувати гуртки образотворчого мистецтва, музики, ритміки, співів. Стимулом для цього, я вважаю, є відвідування художнього  музею ім. Бродського, театру ляльок, концертів самодіяльних колективів нашого села, міста, та району, цирку. Це  участь класу у шкільних  та позашкільних святах, конкурсах та виставках.
  
     Особливо важливим напрямком виховання я вважаю ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Бо кожна дитина має розуміти свої права, свободи, обов'язки,  усвідомлювати себе патріотом і громадянином України, вірити у духовні сили народу, його майбутнє; відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини, у збереженні та при­множенні духовного й матеріального багатств українського народу. Для цього були проведені класні години « Україна – єдина країна», « Чим може пишатись українець», Діти писали твір на тему  "Збережемо наш скарб - рідну мову", « Історія виникнення книги на Україні "Україна - суверенна і незалежна держава", спортивні змагання у День збройних сил України.
   Особлива увага надається мною при розкритті теми великого подвигу наших прабатьків та громадян у часи Великої Вітчизняної війни.  Це вшанування пам’яті загиблим під час визволення нашого села.
Щорічно 9 Травня діти приносять квіти до пам’ятника загиблим воїнам. Разом з представниками сільської ради ,сільської бібліотеки, батьками та учнями мого класу була закладена алея Слави на честь односельців - учасників Великої Вітчизняної війни.
    
    У своїй виховній роботі велике значення я надаю роботі з батьками. Насамперед  це батьківські збори, які намагаюсь проводити  у різних формах,   це і батьківські лекторії,   тематичні консультації, анкетування,зустрічі із вчителями –предметниками, медсестрою, бібліотекарем. Теми зборів  актуальні, хвилюють батьків, тому збори проходять жваво і завжди з користю. Батьки охоче приходять на збори й активно беруть участь у проведенні класних та позакласних заходів, підготовки класу до нового навчального року.
   Сьогодення потребує вміння добре знати своїх учнів, їхні інтереси, стосунки з сім’єю, стан здоров’я. Тому виховна робота була збудована на прагненні йти за інтересами дітей, будувати з ними взаємини так, щоб кожному хотілось поділитися з вихователем своїми труднощами. Звичайно, говорити про вихованість моїх учнів  ще зарано , але дивлячись на успіхи і досягнення своїх вихованців,  я впевнена, що це правильний шлях, бо вже зараз я бачу в них крихітки моєї мрії. А мрія моя така: я хочу бачити своїх учнів   людьми творчими, вільними від стереотипів; людьми, які прагнуть нового та не забувають свої коріння; людьми щирими, які вміють любити, дружити, будувати відносини; людьми, які мають стійку життєву позицію і вміють її відстоювати; людьми, які стануть гідними представниками нашої Вітчизни і будуть плідно працювати для її процвітання.



                                        


Комментариев нет:

Отправить комментарий